dimarts, 2 de novembre del 2010

Une journée surréaliste

Avui dilluns és el dia que tenim lliure la Lenka i jo i que no és festiu a la ciutat. Això vol dir que sovint l'aprofitem per comprar, netejar...

Avui jo havia de fer moltes coses: tallar-me el cabell, treure diners per pagar el lloguer, posar una rentadora (això significa posara-la a una bossa i anar fins a casa del pilot que ens deixa la seva rentadora)...

Tot anava tranquil quan de sobte la Lenka m'ha enviat un missatge al mòbil que deia que estava amb les noves voluntàries. Jo no me'n sabia a venir. En teoria els d'IDEAS havien dit que tenien temps fins dilluns per decidir si feien venir o no a les voluntàries. Però es veu que ho havien entès malament, tenien fins dilluns per buscar-los un lloc.

Han arribat i ningú les esperava a l'estació. Una hora penjades fins que l'Esteban s'ha enterat que hi eren i hi ha anat. Hem dinat junts, i les he passejat per Reco. Els he explicat les 4 coses que hem pogut. Elles no parlen castellà. Això sí no només parlen un bonic francès (una és de París i l'altre d'Estrasburg) sinó que parlen perfectament l'anglès.

Però jo sense manies he començat a parlar el meu francès inventat. Al principi no entine res i em miraven amb mala cara. Ara al final, ja començaven a riure, i força. Ja em va passar igual amb els italians a Dublín, que jo no els podia parlar anglès.

S'han quedat parades de com encertava paraules i construïa les frases. Llavors jo m'he adonat, una vegada més (cada cop que intento parlar-lo ho veig) és molt semblant.

La Lenka i jo estem molt contents. Ara... no sé què coi faran. De moment les tenim aquí... demà a les 8 del matí anem a la Lola (la comunitat aborigen) a pintar. Aquí demà és 'feriado' un altre cop. Així que vaig a dormir ja que em queden 4 horetes...

Tres bien! Ma mère quelle aventure!

1 comentari:

  1. Estic amb tu. No es pot parlar anglès amb francòfons. És força ridícol. És millor empescar-se el que sigui i, si cal, buscar alguna paraula englesa que falti

    I avall!

    Frederic

    ResponElimina